5 dec. 2013

Julkalendern Lucka 3 - Min familj / My family

Min familj består av mina tre syskon Marcel, Maria och Veronica,  vi har alla samma päron. 
Min mamma Ulla är kvinnan som lärt mig multi-taska och jonglera med tiden, hon är gift med Thomas, de fick i sin tur en liten sladdis för nästan tio år sedan, min lillebror William. De bor alla tre på landet utanför Munkfors i Värmland där mamma jobbar med att tillverka allehanda äppelprodukter då hon startade sitt egna musteri för tre år sedan. Min pappa Carlos är halv-italienaren som är född och uppvuxen i Argentina, mannen som tog sig från Buenos Aires,  cruisade sin väg genom många herrans länder, bosatte sig i Italien, i Tyskland för att senare ta vägen genom Washington DC där han plockade upp mamma Ulla innan han hamnade i Sverige. Han jobbar med personlig assistans för min storasyster Maria som är utvecklingsstörd. De bor i Karlstad och pappa har ett pendelförhållande med hans italienska ex-flickvän från 70-talet (!?) som bor strax utanför Milano. 
Mammi, jag och syrran på lite safari i mammas gamla sommarhoods i Värmland förra året. 


Inga kommentarer: