7 dec. 2013

Julkalendern Lucka 5 - Min blogg

Ja, alltså den här lilla saken tog sina första trevande steg i mitten av 2007, jag hade inget att göra på mitt sommarjobb och blev så fascinerad av hur glassiga andra bloggares liv verkade vara/bli av detta fenomen, så blev liksom lockad och frestad att testa. Sen har den liksom följt med. Den har kanske inte alltid blivit så omsorgsfullt omhändertagen, eller varit så konsekvent i uppdateringen, men det har berott på något slags hat-kärleksförhållande till den, kanske för att det kändes lite pretto att skriva så mycket om sitt eget liv, om sig själv osv, typ vem bryr sig liksom? Nu bryr jag mig inte lika mycket och det flyter på, fin dokumentation av sitt liv egentligen. Plus att jag övar upp mig på att uttrycka mig skriftligt i svenska, vilket jag inte fått så mycket träning i de senaste åren...   Så nu älskar jag att blögghe.  


Min väääldigt stökiga walk-in-closet skymtar blygsamt fram där i bakgrunden.

Inga kommentarer: