1 mars 2010

French economizing thinking when it is at it's best



Arg? Jag? Javisst! Jag kommer hem efter en dags jobb, vill bara gå och sova, värma mig under täcket efter denna iskalla Parisika "vårdag" och mitt jäkla element fungerar inte. Jag andas in kall luft, sätter på mig pyjamasbyxor, en tröja och sockor, drar på mig luvan och somnar till slut, men vaknar igen vid 6 då jag går och pratar med David som är vaken. "Eh ja, jag stängde av värmen igår. " Jag: "Eh, what?", "Et oui je l'ai coupé hier, pour économiser." Fint, bra. Snällt att du berättar det för mig, och ännu snällare att du glömde sätta på den i mitt rum igen. Tack. Så idag är jag förkyld, jag har ont i halsen och en näsa som rinner. Tack! 

*Yesterday my flatmate had decided that he would economize the heating a little bit since I wasn't there, so he turns it off (of wich I'm completely unaware of). I come home and my radiator "is not working", I fall asleep anyway, with my pyjamas, socks, and a sweater. I wake up again at 6 am, I hear that my flatmate is up so I say to him: "Hey my radiator doesn't work". "Uhm, I turned it off yesterday, you do like this to turn it on again." Oh ok, thank you so much, for telling me now, when I've already catched a cold and have a sore throat! Maybe I'm just complaining too much, but sometimes this heating/economizing with the electricity question here in France drives me crazy!!!

Btw, the sun is shining in Paris today!

Inga kommentarer: