10 mars 2010

C'est le printemps à Paris



Våren har kommit till Paris! Solen skiner, fåglarna kvittrar och den obligatoriska hostan och medföljande förkylning dröjde inte länge de heller. Jag hostar och hostar och hostar. Igår gick jag till apoteket och köpte hostmedicin, damen frågade om det var en hosta seche eller grasse, och jag svarade grasse varpå hon gav mig en flaska med sirop för slemhosta, och den har faktiskt hjälpt. Men åh jag gillar inte att vara sjuk:(  Varför är inte hostmedicinen receptfri i Sverige förresten? (eller är den det redan?) Och varför har vi inte mer inriktade hostmediciner i Sverige!?  "Hostmedicin tack. - Javisst, slem eller torr?"
* Spring has come to Paris, and the weather is really beautiful, but it fools you to leave your layers of clothes at home and je suis tombée malade! Im caughing like never before, luckily the french pharmacies have developped a special medicin for my special, greasy (word?) caugh! 

Inga kommentarer: