22 sep. 2009

At the local bar


Bonsoir, 

Jag sitter just nu på mitt lokala café som ligger precis runt hörnet på min gata. Hit brukar jag gå minst en gång per vecka för att rensa tankar, organisera min vecka och mitt liv, men också för att skriva och spana på folk... Le Carillon som det heter är varje dag fyllt med allt från kvarterets orginal, till grannar och kulturutövare, fashionistas och b-känidsar. Jag tror att jag än så länge bara kan klassa mig som voisine som är det franska ordet för kvinnlig granne. Och det är också så jag blir hälsad på här. "Ah bonjour, la voisine, comment vas-tu?".  Här har de happy hour mellan 18 och 20 på kvällarna och åtskilliga är gångerna då jag och mina vänner kommit hit för att avnjuta deras goda Mojito. 

* Outside the local bar/café on my street, Le Carillon. I go here once a week to write, organize my life and week, read, clear my thoughts, look at people and drink coffee. Here I am "La voisine" and it's nice to have somewhere where you always feel welcome to go, wether it's the early morningcofee or late at night for the last drink. The happy hour here is between 6-8 pm. and I don't know how many times me and my friends have gone here to get their delicious Mojito. 


Inga kommentarer: