24 sep. 2009

Adieu mon preferé




Åh vad jag älskar området där jag bor. Tre minuters promenad till kanalen, fem till Place de la Republique, femton minuters gångavstånd till Le Marais. Jag älskar alla fina restauranger som ligger på Rue Marie Louise, alla människor som man dagligen hälsar på på Le Carillon, kassörskan på Franprix som alltid blir sur och skäller på människor som lägger ifrån sig varor de inte längre vill köpa, de två algerianska bröderna som driver restaurangen mitt emot min port och hur de alltid bjuder in mig på té. Våra grannar, vår concierge, alla mysiga barer runt kanalen. Åh tänk så många pick-nickar, frukostar, middagar vi ätit vid Quai de Jemmapes. Närheten till Belleville och Buttes Chaumont, Oberkampf med alla barer, Marais med alla butiker och caféer. Känslan av att bo mitt där allt händer men ändå känslan av att bo i en liten by. Alla fester, soiréer och middagar vi haft i lägenheten. Under hela våren hade jag ungefär hälften av alla mina vänner inom 10 minuters gångavstånd från min lägenhet. Åh vad sorgligt det kommer bli om en månad när jag flyttar. 

*I love my neighbourhood. Close to La Republique, Le Marais and Canal Saint Martin. I love all the restaurants on Rue Marie Louise, I love the cashiere at Franprix who always get angry at people who just leave the things they don't want to buy anymore wherever, the two algerian brothers who've opened a restaurant below my window and that always invites me for tea. I love our neighbours, our concierge, all the nice bar along the canal. The short distance to Belleville, Buttes Chaumont, Oberkampf with all it's bars, Marais with all the shopping and nice cafés. The feeling that you live where everything's happening but at the same time, the feeling you're living in a small town. All the parties, soirées and dinners we've had in the appartment, all the pick-nicks along the canal with friends... I'll miss it so much when I move out in a month!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

The proceeds where split between, Cancer Research, Mc - Millan Cancer Support and Bart's Hospital East Wing, and dedicated to the memory of David's
natural father Antonio Senezio, who died of cancer in 2007.
On the other hand when you add a vertical grip and a second battery to selected
camera design the cameras all of a sudden complete speedier.
The wide open aperture should allow great low light shots with creative control over the aperture.


Also visit my web-site :: canon eos 6d