23 sep. 2009

sjuk


Ja, så var jag sjuk igen då. Sen igår har jag nyst cirka fem gånger på raken var 15e minut. Jag hostar och det känns som om jag har någon sorts hinna framför mina ögon som gör bilden lite suddigare. Jag fick ringa in och sjukanmäla mig imorse eftersom att jag kände att jag helt enkelt inte skulle orka. Stackars kunder liksom: "Je peux vous aider monsieur, atjooo (snyt och harkel) avec quelque chose atjoooo? hehe.  Nej tack. Sen så var det dags för mitt andra besök hos en fransk docteur och det gick väl hyfsat kan man säga. 22 euros fattigare, ett sjukintyg rikare och med en rinnande näsa kunde jag gå hem igen efter ungefär 2 h. Sådan tid allt ska ta. NU ligger jag i sängen efter två avsnitt av Ally McBeal och funderar på om jag orkar göra något mer produktivt av min dag, annat än att ligga i sängen och se på film det vill säga. Just ja, jag hann köpa lite lecture imorse på väg hem från banken också, veckans nummer av nya GRAZIA och dagens Le Monde. Jag kanske ska ge mig på och läsa dem... Så nu borde mamma bli glad när hon ser att jag läser lite fransk morgonlektyr.

*I'm ill and I'm at home reading french magazines (newspapers) and watching Ally McBeal (a bit old school, I know). Please illness disappear!

Inga kommentarer: