9 okt. 2012

Helgen som gick//Recap of the weekend




Fredag: Apero i kvällningen på jobbet som övergâr i ännu en Apero hemma hos min vän Claire för att sen gå vidare till en fest i en ateljé nära mitt hem med anledning av ett nystartat konstprojekt/kollektiv.
Lördag: dagen börjar tidigt med engelskalektioner och två utställningar på Hotel de Ville, en om "Paris sett genom Hollywood" och en om judiska barn som blev bortförda från Paris under andra världskriget. Mycket sevärt. Dagen fortsätter med lite shopping och rep på em och lugn kväll. Som ett nyfött barn somnade jag vid 10 på kvällen.
Söndag: vaknar tidigt för att jag ska upp och hjälpa för en frisör jag precis lärt känna och sen träffar jag Marie Lindeberg från Karlstad som precis flyttat hit , vi dricker kaffe, öl och äter Eclairs au café. Sen tvättar jag typ halva min garderob, och gör potatisgratäng med mjölk (ist för grädde) som blir alldeles för vattnig . Händelserik helg må jag säga. Nu: slutspurt på jobbet, förberedelser inför skolan och träna/repa/spela pjäs parallellt. Wish me luck.

Inga kommentarer: