10 maj 2014

Lördagslistan.


1. Hur gammal är du? 25, fyller 26 om 5 månader...

2. Hur gammal känner du dig? 20.

3. Vad har du gjort i dag? Ätit frukost, kollat ett par avsnitt Vänner. Fyllt i den här listan.
 
4. Vilken film såg du senast?
Bringing up Baby av Howard Hawks. Älska Katharine Hepburn i denna. 

5. Vem ringde du senast? berndt.

6. Är du besatt av någonting? Kaffe. Choklad. 80-talsfilmer med trumpet-intron. Redigering. Bloggar. Mat. Bakelser.
 
7. Är du rädd för blod? Japp. As-rädd.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? stökig. grå (regnar utanför mitt fönster), högljutt, de spolar gatan utanför tror jag.  

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1990-talet i Sverige? göran persson, palme, bildt, tage erlander, ingvar carlsson. 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Jepp, men bara den sista. De 4 andra was alll meeee. 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Rött, svart och vitt. 

12. När vaknade du i dag? halv tio. 

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar.
 
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
En strand i Belize?  helst med en cocktail i handen och en snygg man bredvid mig. 
 
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Chateauroux i centrala frankrike. Dööött ställe. 
 
 
16. Hur vill du tillbringa din pension? Vill inte pensionera mig men fortsätta jobba, kanske lite mindre. ha ett stort hus på landet någonstans, många barn och barnbarn som kommer och hälsar på. 

17. Vad lyssnar du på just nu? Har på friends i bakgrunden. 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Smör, vitlök, cola zero, gurka och ägg.

20. Vem är din favoritkändis? 
Har nog inte någon favorit just nu men skulle kunna nämna vissa heta skådespelare. Men några jag beundrar är dessa: Kate Blanchett, Nicole Kidman, Xavier Dolan, Lena Dunham och tjejerna i Girls osv.... 
21. Vad är du på för humör just nu? Trött och sliten.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa!

23. Snarkar du? Nej. (bara när jag sover med andra människor, hahahahahaaaa. )

24. Vilka yrken har du provat på? kaffeförsäljare, teaterlärare, turnéledare, värdinna på restaurang, värdinna på events och kongresser, babysitter, elevrådstjänsteman, skådespelerska, modell, barista, föreläsare, regissör för teater&film, etc etc, you name i've done it.
 
25. Hur går du helst klädd? Svarta stuprörsbyxor och mina &other stories träklackar. Med min röda kimono. nice.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen.

oh yes.
27. Vilket är ditt favoritgodis? Körsbären!

28. Vad sa du senast? vafan när jag vaknade imorse och kom ihåg what happened last night. Nejdå, men ni vet när man vaknar och kommer på att man var ute kvällen innan. :(
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? italienska.
30. Vad har du på dig just nu? Tröja, trosor, två ringar.

31. Vilken är din favoritaffär? COS och ASOS!

32. Vad har du för storlek i kläder? 38/40

33. Vad har du i dina fickor? metrobiljetter. 

34. Vad köpte du senast? en bussbiljett hem inatt. Nattabussen.

35. Hur många gånger har du flyttat? för måååånga. inte nu på två år dock.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? något vasst, något varmt och något ätbart. 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? beror på när man frågar mig. 

38. Senaste filmen du såg på bio? Åhhh, längesen nu. Men tror et var "Casse-tête Chinois". 

39. Har du blivit sydd någon gång? Naaeeeej.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, senast i somras i Spanien.
41. Vad åt du till frukost? skogaholmslimpa med messmör!!! YES OCH YES. Nyligen importerat från Sverige. 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 
Hade precis sökt in till "Drömsommarjobbet" i Forshaga med min bästa Emelie, hade nog bestämt mig för att avsluta dansen (vilken relief, var verkligen ingen dansmänniska) och såg fram emot språkresan till Tourquay i England.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, har inte ens körkort :(

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? en kille jag nyligen börjat dejta köpte ett paraply åt mig häromdagen när det regnade floder, gulle. eller min pappa som kom och hämtade mig på arlanda i fredags. 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? bredvid sängen eller i den. beroende på sängens storlek.

46. Vad var det sista du åt? Mina messmörsmackor!

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06:30.

48. Är du blyg? Nej inte riktigt. När det kommer till killar och sånt kan jag bli extreeeeemt blüger. 

49. Har du något tatuering? Nope, aj. 

50. Har du varit med om en bilolycka? Nej, sån tur. 
 
51. När flög du senast? I söndags från stockholm tillbaka till parre. 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? nej, inte vad jag vet? 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? pass på gymmet med en kompis så man kan skratta åt hur roliga man ser ut tillsammans. :)

54. Har du några husdjur? nej, men vill jättegärna ha en bichon frisé.

55. Vill du gifta dig? har inte velat det på några år, men nu plötsligt sen jag fick min första inbjudan till ett bröllop så JA! 
56. Var växte dina föräldrar upp? Åmål och Buenos Aires. 
57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, hade den på speed-dial ett tag när det var så mycket turbulens utanför  min lägenhet och i mitt trapphus. 
58. Vilka är dina största svagheter?  de tre k:na:  kakor, kitschiga saker och karlar.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? isa, bella, lindstroooom.

60. Vad ska du göra imorn? skriva, skriva, skriva.  och kanske springa lite på rullbandet. 


Listan har jag copycattat av Hanna Pee. Tackelitack. 

Inga kommentarer: