2 jan. 2013

2012 utvärdering

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Spelat i fransk teaterföreställning. Det är väl det största.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope, ingen av de närmaste.
Dog någon som stod dig nära?
Nej, tackolov. 
Vilka länder besökte du?
Sverige plus Danmark? Jag vet, bättring på denna detta år.

På Tivoli med bästa Christina i Köpenhamn.
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
 Nope, inget jag kommer sakna.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Den 1 november. 
Vad var din största framgång 2012?
Att jag spelade i en pjäs, utöver det faktum att jag blev antagen så hela grejen med att det var en en pjäs som jag spelade på franska. Att jag vågade.
Största misstaget?
En del misstag, färre än förra året, fler än kommande år. Två stora. 
Bästa köpet?
Mitt biokort-20€/månad och man får gå och se så många filmer man orkar. Har hunnit med 3 filmer bara på en vecka. Paris is the shit.
Vår regissör Vanessa under ett week-end rep i höstas
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att börja plugga, alla rep vi hade innan föreställningen, att åka och hälsa på Christina i Köpenhamn, att få ett nytt jobb, att få träffa flera skådespelare och regissörer som jag beundrar irl. Att få CSN pengar, hehe.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Scissor Sisters- Baby Come Home
Alain Bashung - Osez Joséphine
Vinicio Capposela - Ovunque Proteggi.
Representar 3 mycket olika perioder under detta år.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Gladare, inte lika ledsen som förra året.
Vad önskar du att du gjort mer?  
Rest mer, varit på fler utställningar, tränat mer.
Vad önskar du att du gjort mindre?  
Jobbat mindre med saker jag egentligen inte vill göra.
Blev du kär i år? Ja.
Lady Mary och Matthew. <3>
Favoritprogram på TV? 
 Jakten på det perfekta livet- älskar Hanna Hellquist. Och Downton Abbey. 
Bästa boken du läste i år?
Kärlekens Löjen av Kundera.
Största musikaliska upptäckten?
Gamla italienska klassiker.
Något du önskade dig och fick?
Högtalare till min iPhone. Eller det kanske heter "docka"?
Något du önskade dig och inte fick?
 En Oscar. So close.
Frida, Lisa, Mimo, Caroline, jag, och Sara.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012? 
Första födelsedagen med åldersångest. Shopping med Sara och på kvällen middag med svenska maffian på Bô Man i 9e.      
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En lite större lägenhet, en filmroll, om jag hade hittat kärleken, massa saker hade nog gjort mitt år lite bättre. Men jag är nöjd.
Vad fick dig att må bra?
Att repa, alla söndagspromenader och utflykter med Frida, den bästa men samtidigt jobbigaste dagen på veckan och spendera den med en kär vän kan nog vara botemedlet.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Mads Mikkelsen.
Vem saknade du?
Min familj.
De bästa nya människorna du träffade?
Träffar så mycket folk här i Paris hela tiden, men folk i klassen, från min teater, kolleger på mitt gamla jobb, hade alltid så roligt med dem även om jobbet i sig var trist.
Mest stolt över?
Att jag vände mitt liv så mycket i början av året, ny lägenhet, nytt jobb, och roll i en pjäs och allt detta under loppet av ett par månader.
Högsta önskan just nu?
Att 2013 blir mitt livs bästa år hittills, att jag inte ska vara ledsen, att jag behåller en positiv inställning och motivationen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint syrran:)