8 jan. 2013

21 anledningar till Paris / 21 reasons to go Paris

Ok folks, så här ligger det till. Som så många andra gånger förr så diskuterade jag och mina svenska väninnor häromdagen svaret till frågan varför vi egentligen bor i Paris, och varför vi valt att stanna kvar här såpass länge som många av oss nu faktiskt gjort. Så jag tänkte vi kunde börja med en följetång här på le blog. Om varför man bor i Paris. Tout simplement. 

  Anledning nr. 1  
Först ut är L'eclair au café. Kanske ett av de enklare franska bakverken men himmel så gott. Jag är ingen poet så jag ska inte försöka beskriva dess innanmäte som något ljuvligt och knaprigt på samma gång, jag säger bara: ät dem som en varmkorv och du blir lika mätt och belåten som om du faktiskt hade ätit en (förutsatt att du gillar kaffe förstås).
*Me and my swedish friends here in Paris often discuss why we've chosen just this particular city to spend our lives in for the past 4 to 5 years. I thought I'd list the 21 best reasons I came up with to why one should live here. So here we go with Reason nr. 1: Eclair au café. It doesn't look much for the world but if you give it your heart and eat like you would eat a hot-dog I'm sure it will thank you enough by letting you be full for a couple of hours after.

1 kommentar:

Emma-Klara sa...

Kul att du svarade- det är samma här får aldrig kommentarer. haha men det är kul att blogga ändå! kul med dina reasons to live in paris - ä inget superfan av eclairer men väntar på nästa reason-tips! hihi kram