14 nov. 2012

Mini-burgers and Desperado

God morgon! Har precis vaknat och ska göra mig en liten kopp kaffe, sen städa upp den här lilla lyan och dra till simhuset innan mina lektioner i Manusskrivande och Produktion börjar. Intressant. I måndags var jag på en liten fest vid Pigalle i en privatiserad restaurang som heter La Maison Mere och ligger på Rue Navarin i 9e. Det var min kompis Claire som är en av grundarna till den kreativa byrån La Maison Nue som hade blivit sponsrad av öl-märket Desperado och fick bjuda in 35 gäster för att ta del av allehanda tilltugg och olika Despe-drycker! Det var väldigt käckt alltsammans. Stället var tjusigt inrett och jag träffade på flera välkända ansikten. Vi fick tom hamburgare och mini-cheesecakes i slutet! Så himla synd bara att jag hade ätit middag vid sex-tiden redan (hey- I'm still Swedish) innan, annars hade jag nog proppat i mig både två och tre bitar av de här godingarna nedanför. De har en tumblr också-kolla in den! Riktigt bra musik-tips osv.
* I was on a Desperado-event last monday that my friend Claire, co-founder of the creative-magazine/label La Maison Nue, had arranged with the sponsors from Desperado. They recently released a new magazine for the bar L'Inconnu, it was really well-made and nice articles- Check out Maison Nue's site and tumblr to see what they do. 

Inga kommentarer: