26 jan. 2011

L'étranger

Surfthechannel har tydligen låtit ta bort majoriteten av sina avsnitt av SATC, Friends och Gossip Girl (väntar på nya avsnitt av Grey's Anatomy och Brothers and Sisters, jag vet jag är en mjukis) och jag har sett alla filmer jag har hemma minst tio gånger var och alla bloggar jag läser har jag hunnit uppdatera minst 5 gånger idag mellan mina mat- och sovtider. Jag kollade faktiskt på L'Auberge Espagnole, den filmen kan man inte riktigt få nog av. Och det är så kul hur mycket man känner igen sig i deras kollektiv, vilka samtalsämnen de har, vilka kulturkrockar som uppstår, vad som för de samman och vad som till slut skiljer dem åt. Men det jag ville säga var i alla fall att i brist på visuell underhållning återstår bara den gamla hederliga lektyren och jag bestämde att jag skulle ta tag i Albert Camus - Främlingen igen. Jag började läsa den någon gång förra året, men så glömde jag den i Sverige och tappade bort mig lite... Men nu så!

1 kommentar:

Sarah sa...

Du kan kolla pa alloshowtv.fr Se bara till att ta ett avsnitt som ar VO eller VOSTFR, och INTE VF far da far du lida fransk dubbning! Krya pa dig, sag till om du behover hjalp med nagot!! Kram kram