8 jan. 2010

La doleur

At Gare du Nord in november last year (oh my, it's already january!)


Nu har jag gått och fått ont i ryggen igen, jag känner mig som en invalid, och jag har nu kanske lärt mig en gång för alla att detta nomad-liv inte är något för mig och gett min mamma rätt i denna fråga. Allt detta bärande på 20-kilos väskor hit och dit, Frankrike, Sverige, Norge, Paris, Stockholm, Karlstad, Oslo. Flyg, buss, tåg, metro. Ja, det hjälper ju inte. Fast ändå. Jag älskar mitt vagabond liv och skulle egentligen inte vilja ha det ogjort. Jag hatar att vara bunden, att känna att this is it och nöja mig. Men jag kanske bara måste stadga mig ett tag nu? 

*My back hurts so much since I went out for a walk yesterday, I don't think it's because of the fact that I took a walk, but more for the fact that I've been carrying around my heavy luggage all over the place lately and the cold yesterday really made me realize that it has got to come to an end! At least for little while. 

Inga kommentarer: