6 juni 2008

Nationaldagen

För ett par minuter sen så slängdes jag tillbaka ett år i tiden, det var den 6e juni, jag var i Mariebergsskogen, avnjöt kycklingsallad på en filt i parken tillsammans med min familj, lyssnade på fin jazz och sen. Sen så kom jag till karusellerna. Dessa karuseller var det värsta jag varit med om i hela mitt liv ( näst efter Roksilde med en bitterljuv eftersmak), jag trodde aldrig turen skulle ta slut och jag hade alrig mått värre och varit så nära att spy på andra grunder än sjukdom än just då. Jag satte mig i karusellen för mina kära syskons skull, (vad gör man inte för dem och för att mamma och pappa ska slippa?!), anade inte alls vad som komma skulle och visste inte att jag gett mig in på helt andra saker än den vanliga "virvelvinden". Men tji fick jag för att jag dena nationaldag hade varit snäll och offrat mig.
Man borde förbjuda karuseller, varför vill människor utsätta sig för sånt? Jag menar, varför?? Jag förstår inte. Och jag kan fortfarande känna känslan av att vilja vomera när jag tänker tillbaka på den dagen.


Inga kommentarer: