5 juni 2008

Åhh jag är så glad! Om cirka fyra veckor åker jag till Frankrike! Jag kommer vara där i drygt tre veckor, de första fyra-fem dagrana förhoppningsvis i Normandie hos min gamla och urgulliga värdfamilj, och sen cirka tio dagar i PARIS!!! Kan ni tänka er?! Paris liksom, staden som tog en bit av mitt hjärta, staden för vilken mitt hjärta bultar och jaa, ett av mina största intressen! Jag får vara där i tio dagar. Under de tio dagarna ska jag: åka till Versailles och dricka champagne i en av båtarna (inte själv), äta brunch på Rue de Rivoli, middag i Montmartre, pick-nicka nedanför Sacré-Coeur, vintage.shoppa i Marais, åka upp i Eifel tornet, jag har inte gjort det än ( jag vet det är ytterst genant, men jag väntade ju hela tiden på någon som ville följa med mig), gå på Carnavalet muséet, sitta och dricka vin i Jardin de Luxembourg, gå förbi mitt gamla krypin, åka till marknaden i Porte de Clignancourt, marknad i Montreuil som jag nyss fick nys om, självklart så MÅSTE jag och Alice gå till La Perle, som under många fredgar och lördagar var mitt andra hem. Vad mer? Hmm, jag vet inte riktigt, jag ska bara njuta av alla de saker jag älskar mest i Paris. Jag har ju glömt förtäringen gott folk! Jag ska köpa på mig så många riktigta Camemberts som jag orkar, dricka vitt bubblande vin, köpa goda macarons, bakelser, pain au chocolat, torsade au chocolat m.m.... Bara insupa den vackra franska kulturen och få känna lite att jag lever. Jag längtar.

Men inte nog därm glömde ju nästan bort att jag ska till södra France också "ze zout ov France", till Beziers närmare bestämt! Dit ska jag med Alice och bo hennes familjs hus några dagar! underbart. Jag älskar det.

Inga kommentarer: