8 juni 2008

Hemma.

Pjuuuuh. SÅ var man hemma efter ett och ett halvt dygn i -vad-den-lilla-staden-nu-hette´, Göta Kanal och bröllopet.
Vigseln var väldigt fin och jag började gråta när jag stod där som vittne och tänkte på vad 'äktenskap' egentligen innebär. Livslång, fulländad kärlek, total hängivenhet och att alltid dela sitt liv med en annan människa. Otroligt vackert, men också, lite skrämmande.

Jaja.

Turen på kanalen flöt på, riktigt sakta. jag brände återigen upp min vänstra axel och min arm på samma sida. Vi åt mat, efterrätt, solade oss på däck, drack champagne och åt jordgubbar och gick i land i samma stad som vi ävernattat i. Sen åkte vi tillbaka, åt glass, vissa sov (!?), andra trollade, andra fick titta på när kaptenen styrde båten, och andra satt och trånade efter en mycket fin och solbrun slussvaktare. Jahapp. Så var denna helg till ända och det man minns är ju förstås bröllopet, brännan, "Kom alla mina kycklingar" med William och resten av la famille igår på campingen, men även den lååånga och vackra turen med utsikt över Östergötlands län. Jag fick också se slottet som Von Fersen den äldre lät bygga och som Fersen den yngre fick ta över, och fick då en flashback till Versailles och Paris (alltså: Von Fersen var den svensk som förförde marie Antoinette i filmen med samma namn) . Paris tycks förförlja mig - Pour-quoi?

mhm.
Nu ska jag vänta på att min granne kommer över med CD-spelaren som vi ska ha imorgon, tänkte kanske äta lite melon. Och SEN blir det sova av. Jippie.

ciao då amigos!

Inga kommentarer: