27 jan. 2008

Söndag!!

Idag är det söndag och härligt fint vår väder! Jag och mamma ska ta en promenad efter lunchen och sen ska jag försöka jobba lite!. I fredags var jag och Maria hemma hos pappa och lagade fransk middag med pizza (!), crème brulée, pain au chocolat och rödvin! SÅ himla gott. Sen så gick vi också igenom X antal bilder från tiden i Paris och mindes tillbaka till underbara dagar och middagar i vår älskade stad. Även om vi kom på att det kanske var mest jag som saknade staden så fick vi oss iallafall många fina skratt när vi kollade på korten. Underbart är ett ord att sammanfatta kvällen på.

P ålördagen åkte jag in till stan i all hast för att gå på "Världens fest" på Värmlands museum. Där fanns folk från alla världens hörn kändes det som, och jag började min dag där emd att spana inett numer av orientalisk dans. I publiken så möttes jag av min gamla farbrors förvirrade ögon, och kände igen hästsvansen som om den kunde varit min fars, och då förstod jag ju vem det var. Oscar hade kommit dit med sin nya fru, för att som alla andra ta del av lite kulturell mångfald och få prova på något annat än folkdans och köttbullar blandat med förvirring av det svenska språket.

Imorgon ska jag jobba igen och så ska jag träffa Maria som glömt lite grejer i lägenheten i fredags. Sen ska jag försöka hinna till körskolan och SATS för att skriva in mig på båda ställen. Det är verklgien dags och tid för körkortet nu, likaså för gymmet...

Nu ska jag plocka upp lite i mitt rum och bädda sängen!!

Lev gott!!

Inga kommentarer: