5 jan. 2008

Ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut från


Vad finns det att göra nu?
Paris var över för snart fyra veckor sen och nu ska jag alltså börja jobba på hemmplan igen. Usch. jag såg fram emot det ett tag och det gör jag ju lite fortfarande, men det finns ändå en skrikande längtan inom mig att snart ge mig iväg och ut igen. Till något annat ställe att uppleva frihet och värme från folk som man inte känner, från folk i länder med en annan syn på medmänniskor och att upptäcka ett nytt land.

Nu längtar jag kanske inte bort till en storstad som jag gjorde förut, utan nu vill jag mer ut på landet och andas frisk landsluft.

Men men, av den tiden jag har här i Värmland och Sverige ska jag försöka göra något så bra av som möjligt.

För att minnas tiden i Paris lite och tillåta sig själv att bli en aning nostalgisk och för all del; minnas underbara vänner. Jag och Alice på Pompidou.

1 kommentar:

Annika Marklund sa...

Hej Isabel! Vad kul att du funderar över att söka till KSM, har du varit inne och läst på hemsidan? http://www.isak.liu.se/ksm Din fråga är rätt svår att svara på, eftersom journalistik kan innebära så mycket olika, inom så många olika medieområden. Du blir helt klart utbildad inom tv- och radiojournalistik om du väljer de inriktningarna, däremot blir du inte utbildad skrivande journalist. Du lär dig intervjuteknik och sådant, men inte själva skrivhantverket. Många jobbar dock med skrivande ändå, som jag, och Natalia Kazmierska (om du känner till henne) gick också KSM. Så är man bra på att skriva tror jag inte att det är något problem att jobba med skrivande journalistik efter KSM, det har jag själv upplevt det som i alla fall. Jag har jobbat på Norrköpings Tidningar som reporter och nu är jag moderedaktör på en nyhetsbyrå. Utbildningen är ändå väldigt "fri" på så sätt att man kan inrikta sig på lite vad man vill, alla blir bra på helt olika saker. Fråga jättegärna om du undrar något annat! Du kan maila mig om du vill, marklund.annika@gmail.com. Ta hand om dig! Kram, Annika