6 mars 2012

We´re going to the market





Första bilden är på en nöjd och söt Lisa efter att vi varit på Emmaus i Porte d'Orléans i lördags. Hon hittade ett tjusigt litet blombord för 12€. Och jag hittade den underbara lilla vita skålen med fot som ni ser på bild 2 och 3, jag hittade även ett par glasögon och 3 grytunderlägg i något strå-material samt en gul-brun glasskål från 60-talet (vad jag tror) och allt detta kostade sammanlagt 5€.  Bon marché som de skulle sagt här. Och jag har försökt illustrera detta med ett snyggt litet stilleben, men inser i skrivande stund att jag borde nog flyttat på ljusstakarna och tänkt på kameravinkeln lite mer... Jajje, hett Paristips om ni vill hitta second-handprylar till en billig peng iallafall.
*Lisa found this cute little table at the Emaus-market this saturday and I found the white bowl, the glasses and the brown, round thing for 5€. Go there if you want some cheap vintage-shopping in Paris, Porte d'Orléans!

2 kommentarer:

Karin sa...

Kanske skulle ha tänt ljusen och lagt solglasögonen på bordet… Men ett sött stilleben är det i alla fall. Kram

Unknown sa...

Hehe, ja det har du nog ratt i Karin! ;) HUr ar det med dig? Vi maste ses snart, var alltfor langesen!! Hoppas allt gar bra med jobb osv:) Kram!!