4 nov. 2011

Friday in Paris

Så på en vanlig fredagskväll i Paris brukar jag göra något av följande: promenad på stan efter jobb, "storhandla" inför helgen, apéro med god vän på Le Progrès, middag på någon mysig restaurang, utgång och långa diskussioner med innan nämnda goda vänner, eller dans hemma hos någon vänlig själ med dansvänlig lägenhet. Jag har tillbringat två dagar sängliggandes tittandes på allehanda serier och filmer som jag kunnat komma över (Grey's, GossipGirl, Mad Men o.s.v.) och jag trodde jag skulle gilla det, men redan efter en dag så blev jag ju såklart rastlös. Så efter att jag nu gått ut för att tvätta ännu en hästlast med kläder och upptäckte till min stora förtjusning att det inte var så farligt så har jag nu beslutat mig för tillfällig strejk från sjukdom och förfall och går ut och tar mig ett fredagsglas med Sara. Något kul måste man ju få ha. -Fin fredag på er!

Fredags-pepp till er:

3 kommentarer:

Marcus sa...

Hej! Undrar bara vad du gör i Paris om det är plugg eller jobb och om det är jobb hur du fick det.

Tack för en jätte bra blogg :)

Unknown sa...

Hej Marcus! Jag jobbar här nu för tillfället men har gjort en del olika saker. Pluggat franska, jobbat i klädbutiker, gått skåedspelarkurs under ett år och nu väntar jag på att få skriva in mig på universitetet nästa år. Vad gör du? Och hur hittade du bloggen? Kul att du gillar!

Marcus sa...

Okej! Går sista årets på Gymnasiet i Stockholm där jag läser Ekonomi, och skulle verkligen vilja åka ner till Frankrike och Paris för att studera språket. Funderar också på att senare plugga i Frankrike där Paris känns väldigt lockande. Hittade din blogg faktiskt när jag sökte på lite universitet i Paris.