14 juni 2011

I'm Bond, Jane Bond / What a weekend


Två teaterföreställningar, två middagar, vintagemarknad, en konsert, en joggingtur, en soirée hos Claire, kaffe med nyinflyttad granne, svensk gravlax i solen, bankbesök på en lördag, Tree of life på bio, galen jobb-kväll, övernattning hos L&M, spontan-shopping på Champs-Elysées och Sephora, dörr som gått i baklås och portvakt som inte går att få tag på ligger jag nu i min säng efter en underbart fin långhelg på många sätt. Den fick dock sitt tragiska slut igår i.o.m. att jag tanklöst stänger dörren efter mig på väg till jobbet utan att ta med mig nycklarna (har aldrig hänt mig förr): panik panik i ett halvt dygn men bra kvinna reder sig själv säger alltid min mamma och mitt VISA-kort kom äntligen till användning då jag använde mig av detta beprövade James Bond trick (kände mig ungefär lika häftig som Britt Eklund eller Alexandra Scorupco) och öppnade dörren med hjälp av en liten plastbit. Och så slutade min långhelg ungefär. 

* Had a wonderful weekend in many ways but the end wasn't as nice when I realized that I had jammed my door with the keys still inside, panic panic and I could after 12 hours open the door with my credit-card! In Sweden people often say that a good man sees after himself, today I'd like to say that women can see after themselves quite good too!

Inga kommentarer: