27 sep. 2012

Instagram

Jag finns på instagram också om ni vill följa:@isabellindstrom
*im on instagram if you want to follow me:@isabellindstrom
What are you called on instagram?
Mat en vecka innan löningsdag: nudlar. Gott ända. 

I latinkvarteren igar, nära Le Jardin du Luxembourg för att ga pa visning av dokumentären "Vers ou Israel?" som en vän till mig regisserat. 
Pa väg hem i söndags kväll efter "efter-festen" till var uppspelning, Paris 19e arrondissementet. 
En foto som Rachid pa mitt jobb tagit när han varit pa semester i Tunisien. Gubben är ryss och jag tyckte kortet var  sa klockrent. 
Kön till filmvisningen igar, i regnet. Syndafloden har kommit till Paris mina vänner. 
Jag fick en bok av regissören/fotografen Dean Freeman när han var pa mitt jobb och redigerade en reklamfilm som han gjort nyligen. Han samlade verk sedan 25 ar tillbaka. I den finns bl.a Victoria och David Beckham fotograferade tillsammans med Spice Girls. Nice, thank you so much sa jag och tackade och bockade.
Assiette de campagne med nagra kollegor häromdagen. 
Jag pa en vespa i fredags. 
Jag är glad pa mitt kontor. 

23 sep. 2012

Puces de Montreuil/how to buy a new outfit for less then 20€

Provade den här kickass-skinnjackan, men var lite osäker på snyggheten så jag slog inte till. Men 10€ ändå, kanske borde ha. Hmm.
Detta underbara hatt-stånd är så fint så fint. Två damer i 70-års åldern sitter här varje gång med en varsin hatt och en tidning i nävarna samtidigt som de säger" Essayez, essayez Mademoiselle"-och då gör man ju det.
Min partner in crime och trogna Montreuil-följeslagare-Frida!
       
Jag slog till på den här fina kroko-orm-kavajen, första pris: 6€, prutat pris(efter att jag blinkat snäll med ögonen och lett mitt allra finaste leende): 5€ - kaaaching!                                   



20 sep. 2012

STKLM

Tidig väckning i söndagsmorse för att åka hela vägen till huvudstaden för att besöka min bror Marcel som jag inte sett sen i julas. Vi började med obligatoriskt stopp på Statoil för morgondagen och bulle. Väntade på brorsan som kom med sina nya bästis(mitt nya span/min nya pojkvän)-Harley-oh Harley- nerv

Autumn!

Nu har hösten officiellt kommit till Paris på dagen, inofficiellt kom den för sisådär tio dagar sedan. Och ingen är gladare för detta än jag! Har älskat sp länge jag kan minnas och det är min favvo-årstid!
*Autumn has come to Paris!

18 aug. 2012

det är viktigare att katterna kommer hem om natten, att jag har någon som kramar om mig i soffan



 
 Värmland, så vackert och så bortglömt på samma gång. Så mycket av allt jag ville fly från under min gymnasietid, alla barrträd och djupa skogar, det milslånga avståndet till allt och alla, lokaltrafiken som gick med alldeles för långa mellanrum och nu, allt som jag återupptäcker, allt som jag idag uppskattar och ojar och åhåar mig över bak i bilen när vi åker längs med de värmländska vägarna. Igår var vi och spelade lite tennis i Uddeholm, mamma, jag och två av mina syskon, och jag fick en sorts aha-upplevelse och allt stod klart- tennis ska bli min sport- jag ska ägna min fritid åt att lära mig hur man gör en riktig snygg backhand och få till en riktig hög smash där jag hoppar och slår på samma gång, och jag ska lära mig fotspelet, det livsviktiga fotspelet. Och sen, till slut,  ska jag få lika snygga benmuskler som Anna Kurnikova. Ja, en liten parentes.  Idag lyssnade jag på Munkfors stolthet Lars Lerins sommarprat och han sa (-bland annat- såklart) att han skiter i om det kommer folk på hans vernissager, att "det är viktigare att katterna kommer hem om natten, att jag har någon som kramar om mig i soffan". 
*My home-region in Sweden- Värmland. It's just getting more beautiful and beautiful every time I come back here.Yesterday I played tennis for the first time in many years and I think it's going to be my new religion when I get back to Paris.

16 aug. 2012

12 aug. 2012

8 aug. 2012

Schweden here I come!

Ahhhhhxhxkjfg! Idag var jag i 7:e arrondissementet på Svenska Ambassaden här i Paris o hämtade ut mitt pass, för jag åker till Sverige pa lördag! Nu har det gått 8 månader sen jag var där sist, och oj vad jag längtar! Här är en lista på saker jag vill göra och äta (äta är ju trots allt väldigt viktigt) innan jag åker tillbaka till Paris: 

To do's - Sverige
åka bil sent på kvällen när det fortfarande är ljust ute

stanna på Petruskiosken i Forshaga och köpa mjukglass. Mmm.
leka med mina syskon  (kanske mest William, 8 år- de andra gör jag vuxen-grejer med
gosa med hunden Sally
krama mamma extra mycket
tacos à la Suedoise!
GRILLA Obs! potatissallad som tillbehör är ett måste
kräftskiva 
fikafikafika med alla kompisar
minst och max en utekväll i Karlstad- kan va ganska kul faktiskt. 
åka ut till Vänern och kolla pa vattnet o känna den friska vinden piska en i ansiktet 
baka kanelbullar<3
äta massa lösgodis (je sais, jag kommer att gå upp typ 50 kilo under de här två veckorna-men who cares?)
spela badminton


Ja, det var väl det viktigaste för nu. Resten låter jag vara öppet för spontanitet.









7 aug. 2012


Söta Henriette som aker hem till Sydafrika för att jobba med sina smycken.
Pa Comptoir Général vid kanalen, med Helena och Henriette.



Igår sa jag hejdå till Henriette som jag känt i lite mer än två år, halva min Paristid kan man säga. Hon ska flytta tillbaka till Sydafrika efter mer än tre ar här. Det är så himla tråkigt det där, att gang pa gang säga hejdå till människor som man lärt känna, och hur man än gör sa känns det som nagot oundvikligt, som alltid kommer komma tillbaka da och da, det här med att säga hejda till folk. Men som tur är finns det flyg och internet och facebook, och viber och telefon. Himla tur.