30 juni 2012

Petit déjeuner à la francaise

Bild på förra veckans frukost med Anna och Emma, lägg extra märke till le Pain au Chocolat som de hade bett om och försäljerskan hade tydligen slut på dem så hon körde in en chokladpinne i en croissant. All ways are good ways.
Godmorgon godmorgon! Solen skiner och det blåser lite lätt utanför mitt fönster. Hade en helt underbar helg förra veckan med A&E som var här på besök, det efterlämnade en fin känsla i flera dagar efteråt. Min syster är åter på svensk (europeisk) mark efter en månad i Cuba och om två veckor är hon här för att hälsa på sin storasyster som har saknat henne så himla mycket. Idag är det Gay-pride i Paris, imorgon final Italien-Spanien, det blir en riktig rysare och vi ska kolla matchen på italienska baren La Bambolina med äkta italiani. Igår var jag för övrigt på temafest på en båt vid floden och temat för kvällen var: animal, och jag var något leopardiskt tillsammans med Frida och Aina fick vara en zebra. Ska se om jag kan få fram något kvalitativt bildbevis.A toute!

Inga kommentarer: