7 okt. 2010

Oh Mike

Åh herregud! Jag hade helt glömt bort hur mycket jag älskar att gå på teater! Igår var jag och Frida på Théâtre Comedia och tittade på musikalen "Mike Brant - Laisse nous t'aimer" (Mike Brant - Låt oss älska dig). Det var helt fantastiskt. Det var längesedan jag såg något så bra musikaliskt men även danserna, koreografin, scenografin, kostymerna, skådespelarna. Allt var jättefint. Jag har nog dragit mig lite för att gå på teater och andra föreställningar här i Paris för jag vet hur det har varit de gånger jag gjort det innan. Jag har inte förstått ett jota och de gånger jag gjort det så har jag missat kanske 80 procent av handlingen för jag varit tvungen att änka efter på varje ord. Typ. Men nu är ju det ett tag sen så igår var annorlunda, jag förstod kanske 90 procent av det som sas och kunde verkligen uppskatta föreställningen. Jag kom också på hur mycket jag saknat den världen som jag förr varit så aktiv i. Jag gick alltid på teaterföreställningar, musikaler, konserter, festivaler o.s.v. Sen jobbade jag ju även i den branschen ganska mycket under min gymnasietid, både ideellt och senare "mer betalt" så att säga... Det blev lite annat när jag kom hit och var tvungen att lära mig språket först för att överhuvudtaget få ett jobb. Men nu ska det bli ändring på det! Jag vill ha tillbaka mitt gamla, kulturella och saknade liv!

Inga kommentarer: