12 dec. 2008

Obeslutsamhet och konsten att inte göra något.

Jag borde seriöst lära mig att tag i saker. Inte för att jag aldrig gör något, det är mer att jag skjuuuter och skjuuuuuter på i princip ALLT som innebär att jag måste ta ett stort, svårt beslut. Jag hatar att ta beslut, beslut av alla dess sorter; vilka skor jag ska ha, vilken tid jag ska åka med bussen, vem jag ska prioritera att träffa, om jag ska ringa det där telefonsamtalet eller ej, om jag ska ta en intensiv eller vanlig kurs i franska, om jag ska köpa en resväska eller inte, om jag ska träffa mamma eller pappa, om jag ska bo i 3e eller 10e, om jag ska...... Listan är lång. Jag har inte skrivit på länge, så jag använder detta som något slags substitut. 

Nu måste jag kanske sova, om jag ska orka upp till Lucia imorgon, eller orkar jag det? 


Inga kommentarer: