30 juni 2012

Petit déjeuner à la francaise

Bild på förra veckans frukost med Anna och Emma, lägg extra märke till le Pain au Chocolat som de hade bett om och försäljerskan hade tydligen slut på dem så hon körde in en chokladpinne i en croissant. All ways are good ways.
Godmorgon godmorgon! Solen skiner och det blåser lite lätt utanför mitt fönster. Hade en helt underbar helg förra veckan med A&E som var här på besök, det efterlämnade en fin känsla i flera dagar efteråt. Min syster är åter på svensk (europeisk) mark efter en månad i Cuba och om två veckor är hon här för att hälsa på sin storasyster som har saknat henne så himla mycket. Idag är det Gay-pride i Paris, imorgon final Italien-Spanien, det blir en riktig rysare och vi ska kolla matchen på italienska baren La Bambolina med äkta italiani. Igår var jag för övrigt på temafest på en båt vid floden och temat för kvällen var: animal, och jag var något leopardiskt tillsammans med Frida och Aina fick vara en zebra. Ska se om jag kan få fram något kvalitativt bildbevis.A toute!

22 juni 2012

Vad är väl en Midsommar i Sverige

När man kan fira den i Paris med två av sina äldsta vänner som kommer paå besök exeptionellt denna helg? Sista gången jag firade midsommar i Sverige var 2009 och det känns ärligt talat som en evighet sen. Men intet att misströsta, vi kommer ha en finfin-helg och fredagskväll ändå, mina två vänner och jag, sådeså.
Midsommar i Stockholms skärgard 2009.

13 juni 2012

Coeur de chewing-gum







Häng på Rosa Bonheur, planterade blommor vid mitt fönset, läs satte ner plastjoxet i krukorna, pick-nick vid La Seine, sockervadd med sockret Sara på Café Bonnie en sen natt, blommor i inflyttningspresent och fransk-svensk sockerkaka (min första på fransk mark), Pizza från Pink Flamingo en eftermiddag vid Canal Saint Martin och jag och Lisa vid floden. Good times.
*Hanging out under the trees and the colored light at Rosa Bonheur, planted some flowers outside my window, pique-nique à la Seine, Barbe-à-papa at Café Bonnie late one night with my sugar-friend Sara, flowers and a cake I made (!), Pizza from the one and only Pink Flamingo by the Canal, and me and Lisa by the river. <3

1 juni 2012

Ett bubblande liv






Ja nagra av anledningarna till varför jag inte varit sa aktiv här är bland andra dessa: jag har haft premiär med pjäsen pa Théâtre de la Reine Blanche, repat-repat-repat, ibland ute pa landet med karuseller och nöjesfält i närheten. Och sen hjälpte jag en kompis som skulle göra en test-reklamfilm för Badoit och fick skratta med bubblor i munnen (ja, inte pa riktigt da)

29 maj 2012

Underbara helg


Jag har äntligen fått internet och TV hemma hos mig sen den stora flytten och bitarna börjar falla på plats. Långhelgen har innehållit många kära återseenden, kompisar jag inte sett på vad som känns som en evighet, Buttes Chaumont, nyfunna vänner och drinks vid Canal Saint Martin, pizza på Pink Flamingo och jag fick även lite sol så nu känner jag mig mindre blek än tidigare: Hej hopp och au revoir chicas, nu måste jag kila till jobbet!

12 apr. 2012

L'Ile Des Nouveaux Esclaves

Here's a photo of my character 'Dounia' aka. me in the play I've been rehearsing for the past couple of months. The premiere is on the 3d of may and I welcome you all to come and see- if you live near Paris I mean- to buy tickets it's here.

11 apr. 2012

Första flytten på två år

Om två veckor så flyttar jag! Kan knappt tro att det är sant. Jag kommer återigen bo vid Canal Saint Martin och ha nära (närmare) till vänner, fina restauranger, Buttes Chaumont osv. Jag längtar! Det här året skulle bli bra lovade jag mig själv på nyårsafton, och med nytt jobb som jag gillar, en första roll i en fransk pjäs och nu ny lägenhet så känns det som att det är på rätt väg. Halleluja vänner. Och snart kommer mamma och eventuellt brorsan med flickvän och hälsar på också. Ha en fin dag nu allihopa, puss.
*I'm moving back to the Canal Saint Martin in 2 weeks, great news- I haven't moved in 2 years- it was time.

6 apr. 2012

Nobels Testamente

Varje manad far vi filmtidningen Ecran Total skickade till jobbet, och idag när jag i vanlig ordning rev av plasten sa fick jag syn pa ingen mindre än Malin Crépin pa omslaget! Herregud sa paff och glad jag blev. Jag jobbade med henne under en Lars Norén-uppsättning för ett par ar sedan och jag har sett pa hall fran Frankrike hur hon gatt fran film till film, framgang efter framgang och nu spelar hon rollen som Annika Bengtzon i Liza Marklunds Nobels Testamente. Borde försöka se om jag kan hitta den pa nagot sätt, eller sa far jag vänta tills jag kommer till Sverige. Jag borde atminstone skicka ett kort pa tidningen till henne.

28 mars 2012

Des petites fleurs

Inte sa mycket att göra pa jobbet+ redigeringsprogram pa nätet och bilder snodda fran Facebook= spexiga kort!