7 nov. 2010

Red shoes by the drugstore



Var förbi vintage-butiken i Montmartre där jag jobbade i våras för att hälsa på Lisa som jobbade. Träffade på söta Jean-Luis från Mexico och köpte två par skor!  Ett par svarta snörskor och ett par gröna (!) Dr Martens. Annars har jag haft en väldigt lugn och fin helg. I fredags åt vi middag med Fridas mamma på Chez Jeanette och sen kom Laetitia och vi skulle gå på någon kändis-DJ-spelning på Chez Moune  men det var asmycket folk och vi orkade inte riktigt köa så vi gick över gatan för att ta en liten drink på Sans Soucis. Sedan evighetsletande efter taxi vid Pigalle, slutligen hem och sova tio timmar. Igår en runda på stan för att byta ett par byxor som jag hade köpt och lite andra saker, och sedan svensk tradition med tacos och vin. Fint fint. Imorgon ny vecka och jag vill bara åka boort. Ge mig storstad, utländska tunnelbanor, underground-klubbar, konserter, nya gator och främmande språk att lära. Ibland blir Paris så litet.

* I passed by the vintage-store where I was wokring this spring to visit Lisa and I found myself buying two new pair of shoes. Great. I just want to get away from this city, at least for a while. Give me a big city, other subways, underground-clubs, concerts, new streets, markets and foreign languages to learn. Sometimes Paris gets so small.

Inga kommentarer: